Rebecca i USA

Saturday, August 05, 2006

Att gå in i väggen.

30/7

Idag känns det som vem som helst kan ha oturen att gå in i väggen. Vad som kan hända är att man en morgon när man som vanligt ska stiga upp ut sängen inte kan detta. Kroppen gör inte längre som man vill, man blir helt off.

Sen finns det också en helt annan sorts vägg man kan gå in i. Den är inte lika allvarlig men desto mer vanlig. I söndags gick jag in i denna vägg. Jag var totalt överrumplad då jag inte alls väntade mig detta, då.

Det hände efter att jag praktiskt taget suttit stilla i 9 timmar (ni hajjar att jag blev överraskad, jag hade inte ens ansträng mig). Jag skulle just ta ett steg ut på utsidan då väggen flög upp, rätt upp i ansiktet för mig. En vägg på 105˚F (40˚C). Okej, jag visste det skulle vara varmt men såhär varmt?! Nix, men det vara bara att gilla läget, vilket jag är bra på, så när vi satt där och väntade på att få vår hyrbil gjorde jag det bästa möjliga; att försöka få en schysst solbränna, kanske om möjlig få bort ’bonnabrännan’ =P

Klockan var 19.00 på kvällen då vi var framme vid vårt hotell så vad vi gjorde under resten av kvällen var inte för mycket. Vi hann dock med en mexikansk restaurang som inte serverande vanligt vatten!!! Det ni...om det sen berodde på att varken han eller vi pratade engelska som första språk låter jag vara osagt men lite smålustigt var det.

/Rebecca

4 Comments:

  • De låter som ni har de kanon..hoppas fröken fotar mycket nu så vi får ta del av erat lilla äventyr när man själv gå här hemma i tråkiga Sverige ;-)
    kram

    By Anonymous Anonymous, at 9:06 AM  

  • Fast nu får ja nog ta tillbax de ja skrev tidigare...Hela Göteborg kokar...underbart!!!...Började denna söndag kväll med grill hemma hos Gela å Haiko..kanon mysigt! Sedan en tur på stan..kollat invigningen...så mycket folk va :-)
    Sköt om dig..kram kram

    By Anonymous Anonymous, at 4:02 PM  

  • Hej tjejen! Det verkar som om du har landat och kommit igång med en del saker. Hoppas att allting är väl och att skolstarten fungerar bra. Kram / Therése

    By Anonymous Anonymous, at 12:07 AM  

  • Tjena Lil-sis!
    Ni ser ju ut att ha det bra. Jag vill att ni laddar upp fler bilder! Vill se mer.

    Ha det bäst!
    Kram
    Marcel

    By Anonymous Anonymous, at 12:18 AM  

Post a Comment

<< Home