Rebecca i USA

Saturday, August 05, 2006

Här kommer Mån-Ons

Onsdagen den 2 Aug

Ingen semester utan sola och bada Pinacolada. Så det gjorde vi idag. Efter en riktigt mysig tur med bil o AC så kom vi till Lake Quaschita vid Mountian Harbour Marina. Vi kom till en restaurang där en dam/tant jobbade och blev helt tossig när pappa berätta att vi kom från Sverige. Hon kramade pappa och sa att hon älskade det landet. Hon visste däremot inget om Sverige men ändå älskade hon det, kostigt det där men gött för oss. Men ett backstagepass kom vi till schyssta pooler =)

Nu var det inte så att vi ville bada i någon pool efter att ha åkt hela vägen dit. Så efter ännu lite mer tid i bilen så kom vi till en badplats. Den var öde och där badade vi, sååå himla gott, bästa badet i år! När vi ligger där i vattnet ser jag nåt som sticker upp, typ ett ormhuvud =S men med kikaren som vi givetvis har med oss som det bästa turister har så kan vi glatt konstatera att det är sköldpaddor!! Mammas hökögon letar sig t.o.m. till en familj som ligger på stranden, jiihooo vi har badat med sköldpaddor även om det var 5m från oss men yet.

Nu ska vi äta, blir nog italienskt…

Oao
Reb

Tisdag 1st

Vi åkte till skolan, vädret var riktigt bra och varmt! Vi mötte min…shit idag igen? Japp idag igen. Fast lovar att resten inte var detsamma, vi lämpande av mina grejer där bara på skolan och åkte ganska snabbt igen. Målet var Hot Springs. Hot Springs, har fått sitt namn av just alla varma källor som finns där. Just nu i skrivande stund dricker jag faktiskt vatten från dessa springs =).

I Hot Springs Golf Clubs pro-shop stod vi senare på förmiddagen och bokade tid på banan med min blivande ass coach. Han heter Jack och jobbar för tillfället som pro och har innan dess spelat på PGA-touren. Han tar nu steget till att bli collegecoach, lucky me =)

Banan var fin och viktigast var att jag slog pappa men 6 slag, kändes rätt gött =P efter en dyblöt runda och ett dopp i poolen som fanns var det dags att hitta hotell.

Oturligt nog var alla hotell fullbokade och vi var till slut tvungna att prova motell som kändes för hemskt att bo på inte ens på Super 8 Motel fanns det rum. Efter ren tur fick vi rum p ett schysst hotell så nu kan vi lugnt och tryggt sova en natt till.

Sleep well.
R

Måndag 31st

Vi åkte tills skolan, vädret var riktigt bra och varmt! Vi mötte min nya coach. Vi åkte till Downtown, skulle ha gått till fd. President Clintons Museum men det var givetvis stängt då vi hade gått o ca 20 min i gassade sol o kropparna dränkta i svett typ. Så det var bara att snällt traska tillbaka igen, vi gick då till Boscos som var kända för sina egna bryggda öl. Hemfärd.