Rebecca i USA

Monday, August 07, 2006

Hot Springs + Memphis

Torsdag den 3 Aug

Idag var vi uppe riktigt tidigt! Idag skulle vi nämligen kolla in alla hot springs som finns i placet Hot Springs. Så upp i bergen, promenera någon slags walk men vad vi såg vet jag inte, känslan var rätt god annars, som att promenera i en djungel fast utan apor, ormar, lianer…heehe ja förutom en hel del men ändå…=P svettiga som få återvände vi till P-platsen.

Pappa, the Driver, tog fram bildnyckeln och skulle låsa upp. Vad händer, jo precis, ingenting!! Alla som känner min far kan säkert se hur han gestikulerar och grimarserar efter ett antal försök att öppna bilen, både elektroniskt och manuellt, nära sökarn, med reserv nyckel, ja på alla möjliga tänkbara sätt. Det går t.o.m. så långt att jag får testa, kanske jag har magiska fingrar? Nix, det hade jag inte. Med ett alternativ kvar (förutom att bryta sig in) så börjar vi kolla upp möjligheten att ringa en servicekille. I samma veva upptäcker pappa att bilen saknar sin vinge, den saknar en väska vi hade med oss, oj holy shiit, det är inte våran bil!! Jag, såklart vek mig av skratt. Skrattade gott åt det hela dagen, känns så typiskt oss.

Glada i hågen åker i tillbaka till centrum. Vi går där en guidad tour men tyvärr hinner vi inte bada i något av badhusen, det var däremot en kul upplevelse att få se och höra hela historien. Drack rent källvatten som var ca. 140˚F (60˚C) det var såklart lite svalare men inte så mycket, brände på läpparna.

Här dricker vi rent källvatten.

Efter en riktigt svettig men rolig förmiddag tog pappa och jag ett dopp i poolen innan vi begav oss öster ut. Vi stannade dock på världen trashigaste restaurang, efter det bestämde vi att pappa inte får välja restaurang mer ;-)

4 timmar senare befann vi oss mitt ovanför Mississippi river. nu kanske ni tror att vi åkte hela vägen till Miss. men nix vi har ”bara” åkt till Memphis, Tennessee. För alla som inte känner till vad detta är för ställe kan jag säga att det är härifrån som Elvis, the King, kommer ifrån. Mer om det senare.

Nu till något som också är känt för Memphis är Beale Street. På Beale street lever musik som mest, det är bluesens gata. Tänk er en gata med barer där liveband efter liveband sjunger softa blueslåtar, nice. På gatan står det hundratals Motorcyklar, det är HD: s, Golden Wings, Hondas etc. Tänk er nu också när vi ibland tävlar Floda vs gråbo, Lerum, Sjövik, stan etc. precis så var det med alla motorcykelgäng. Det ena gänget gjorde allt för att bräcka det andra gänget antingen med coolare skinkläder, fräckast cyklar osv. Coolt. En kille hade t.o.m. en krok-arm som självaste Kapten Krok!! Åt förövrigt frukost bredvid honom 2 dagar senare.

Beale Street.

På Beale Street hängde vi ett bra tag fanns en hel del att se där. Sen var det i alla fall dags att gå hem till sängen.

Gonatt!

1 Comments:

  • hahaha...ser de framför mig!
    men ni kan ju alltid testa nästa gång att öppna med en pinne ;-)

    By Anonymous Anonymous, at 6:28 AM  

Post a Comment

<< Home