Rebecca i USA

Monday, August 07, 2006

Graceland

Fredag den 4 Aug

”Hur ska världen klara sig utan Elvis” så sa Priscilla Presley när hon en morgon i mitten av augusti -77 fick reda på att Elvis dött. Hon hade rätt, det gjorde den inte. Det var så Graceland bildades några år efter kungens död. Till Graceland vallfärdar människor, inklusive fam. Sørensen =) kanske inte riktigt men vårt motto är ju trots allt: se och gör allt du kan, missa så lite som möjligt. Så givetvis kan vi inte ha vart i Memphis utan att ha varit i Graceland.

Vi kom till Graceland kl. 10 på morgonen, kl. 17 lämnade vi!! Nu i efterhand när vi pratar om besöket trodde vi aldrig att vi skulle vara där så länge. Okej, ett par timmar men 7h!!

Vi fick se Elvis hus, alla han bilar, motorcyklar etc, priser, flygplan, scenkläder och mycket mer, allt i original. Jag är ju inte på något sätt något Elvis-fan men det var riktigt kul att ha vart där och det fanns mycket intressant där trots allt.

Mot slutet av var tid i Graceland stod vi i ett av Elvis privatflygplan då en dam knackade mig på axeln och sa: that’s really pretty shoes you’ve got, where have you bought those? En aning överraskad både över komplimangen och frågan så svarade jag att jag tyvärr köpt dom i Sverige. Hon blev uppenbart ledsen över detta så jag säger med glimten i ögat att hon kan få köpa dom om hon vill. Hon är helt på och allt är nästan klappat när hon bestämmer sig för att de är aningen för små, hihihi, lustigt va!

Jag och en av Elvis alla bilar.

Ytterliggare en kväll på Beale Street, det var helt enkelt ett så schysst ställe så vi kunde liksom inte missa en till kväll där. Vi, jag och mamma, hann också med att ta en vattenmassage. Det går helt enkelt till på så vis att man får fullt påklädd lägga sig på en slags brits, som i ett solarium. fast istället är det vattenstrålar som masserar kroppen, oootroligt skönt!

Vattenmassage,

Trött som få somnade jag hur gott som helst.

“A little less conversation a little more action please,All this aggravation ain't satisfactioning me,A little more bite a little less bark,A little less fight and a little more spark,Close your mouth and open up your heart and baby satisfy me,Satisfy me baby.”

Oao /R

0 Comments:

Post a Comment

<< Home