Rebecca i USA

Tuesday, August 22, 2006

Final wrap-up inför skolstarten.

Okaj, då sitter man här igen. Nu är det inte alls långt kvar tills skolan börjar, närmare bestämt 40h!! Har nog fixat allt som jag kan hittils, ska bara kolla upp vart jag ska ha alla mina klasser så jag vet vart jag ska gå =)

Börjar allt bli lite nervös, kommer jag klara det? är det detta jag vill läsa? ja många frågor som poppar upp.

Annars händer det inget jättespeciellt dessa dagar. Igår kom ett jätteoväder, har aldrig sett nåt liknande, det stod som spö i backen, alla träd slickade marken och ingen kunde köra sina bilar. När vi till slut kunde bege oss hem igen (var på Wallmart) så upptäckte vi att taket på en av dorm-rooms-byggnaderna hade blåst av. Otroligt! Försökte fånga stormen på kort men lyckades sådär, ska se om jag kan ladda upp dem på Flckr.

Idag har vi bl.a. vart på en riktigt riktigt bra föreläsning. Det handlade om allt fån hur man själv är som person, hur man beter sig mot en person man är intresserad av till hur man kan klara av livet på college. Han var rätt rolig, helt klart den bästa som vi lyssnat till här.

Ikväll ska Sanna och jag ut och äta + bio med i alla fall en am fotbollsspelare, förhoppningvis kommer Marcus (på bild på Flickr) också med och några andra killar. Ska bli jättekul att umgås med dom, lära känna nytt folk.

Ska också köpa ny mobil idag =) Så strax ska vi iväg och äta middag, sen till Cingular och fixa mobil, driving rangen och sen på middag/bio.

Mår bra annars, allting flyter på och snart börjar som sagt skolan =) Hade lite svårt att somna igår då ibland helt plötsligt det går upp för en att jag inte kommer åka hem om någon vecka, att detta inte är någon semester, att det man lämnat hemma inte blir detsamma när jag välkommer hem igen...Mitt nya liv...oh shit, jag ryser när jag tänker på det, både pos och neg. Har också upptäckt att jag blivit så känslosam, kan få tårar i ögonen av minsta lilla som påminner en om något som hänt eller någon man känner hemma!

Rebecca <3

PS. Dags att skicka nåt till mig nu va, om det så bara är en glasspinne med ett frimärke på =P Adressen är:

P.O. BOX 6715
210 Donaghey Avenue
Conway, AR, 72035
USA

Looking forward to it =) DS.

3 Comments:

  • Hello Reb!

    Kul att följa dina ävontyrer!
    Hur heter han?.... ;) hehe

    Jag känner igen dina tankar :)
    Men snart kommer du inte ha tid att tänka på 'lilla' Sverige längre ;)

    Lycka till på skolan nu. GO GO GO!

    Kramar Haiko & Angelica

    By Anonymous Anonymous, at 12:20 AM  

  • Hello stranger..
    Vet nog vem som är här inne o tassar...;-)love u!

    Rebban..tårar i ögonen får jag hela tiden när jag tänker på dig!!! Saknar dig oerhört mycket!!Min mage växer som bara dänn...ska skicka över några bilder en dag. Annars är det bra här, jobbar o står i. Blev inget med huset...känns bra beslut.
    Ha det bra på skolan. Va en Sörensen=)
    PUSSAR stora syster

    By Anonymous Anonymous, at 1:58 AM  

  • Heej!
    Blir lite avis när jag läser måste jag erkänna. Hemlängtan kommer man nog aldrig ifrån, men det är ju faktiskt bra att man har sådant hemma som är värt att sakna! Det betyder ju att man har värdefulla vänner o bekanta därhemma. Tänk på hur mycket du får uppleva, så mycket händer faktiskt inte härhemma...

    Take care and have the best fun!
    //Hanna

    By Blogger Hanna Norlin, at 6:36 AM  

Post a Comment

<< Home