Rebecca i USA

Thursday, August 10, 2006

Tillbaka i Litte Rock.

Måndag 7 Augusti

Efter en vecka på vift runt om i staten och även lite utanför var vi 'hemma' igen. Det har varit 8 dagar med mycket fina upplevelser i värmen. Det har varje dag varit runt 95-100F (35-39C).

Det ser heller inte ut som om USAs värmebölja börjar avta, hehe, det är som vi brukar säga: det är bara att gilla läget. Ärligt tycker jag det är rätt gött. Tro det eller ej (mamma tror mig ej) när jag fryser. Vi går hela tiden mellan stekhet värme utomhus till byggnader med AC som kyler ner stället till minusgrader...!

Denna dag är vi riktigt passiva, får inte mycket gjort här inte men det är rätt gott det med ibland. Pallra oss i alla fall ut på stan till ölstället Boscos som jag nämnt tidigare, där åt vi kanongod mat!

På restaurangen börjar pappa jiddra om hur det blir när de åker och huset blir tomt hemma utan mig så kan jag inte hjälpa att tårarna börjar rinna...servitören måste undrat vad som hänt då han såg mig när han serverade oss maten...hehe. Detta blir bra det vet jag men samtidigt känns det också tufft. Jag kan ju inte direlt springa till min familj som jag kunnat tidigare.

En fin dag.

Rebecca

0 Comments:

Post a Comment

<< Home