Rebecca i USA

Wednesday, August 16, 2006

Hejheej!

Tack för alla fina goa mejl som ni skickat! =) Fortsätts skriva antingen där eller här, så kul att höra från er!

Har nu flyttat in, sov här för första gången förra fredagen (11/8). Kändes sådär att lämna mamma och pappa, var nog tuffast av allt. Det var nog minst lika svårt för dom som för mig att skiljas. Nu har ni inte mer nån mer att tjata på =P nä då, gonna miss u a lot!!!....

Har kommit in i hur det funkar här litegrann nu iaf, har gjort mitt schema också. tror jag har ett bra schema faktiskt så det känns bra. Det blir Writing, Psychology, Physical Science, någon First Year Experience, Universal Studies och Franska. Ska imorgon göra ett placement test i french för att se hur bra jag är i franska =S var ju trots allt 2 år sen som jag senast läste någon franska alls.

I och med att jag läser ganska mycket denna terminen kan jag ev slippa läsa lika mycket nästa term eller ha möjligheten to drop a class, vilket kan vara skönt om jag känner att jag inte klarar av något (hoppas jag iof inte men ändå).

Vi, jag och Sanna, har vart med Jessie varje dag. Hon är verkligen jättego!! Hon känner mycket studentfolk så vi har träffat både soccer-, fotball-, baseball-guys. + massa annat. Vi har verkligen haft det kanontrevligt! Många kommer fram till mig och Sanna för att prata då de hört talas om tjejerna från Scandinavia. T.o.m. fotballs coacherna snackar med oss och vill spela golf med oss.

Man kan verkligen inte säga annat än att Amerikaner är riktigt sociala och vänliga människor!!

Annars har vi nu dessa dagar som är kvar av det sk. Orientation ett ganska soft schema, poolparty, bowling och movienight. Ev så åker jag, Sanna och en spansk kille, Louis, till Little Rock på lördag för att kolla UCA's första am fotball game. Han ska på try-out för kickers så han vill kolla in laget lite och vi känner ju redan några av dem.

Jag bor med 3 jättegoa tjejer. En från Finland en från Japan och en från Indonesien. Den japanska tjejen kan inte prata så jättemycket engelska men hon blir bättre och bättre =) Den indoseiska tjejen är ganska ung, precis fyllt 18, modigt av henna att åka hit och den finska tjejen är rätt lik mig. Blir nog inga problem at bo ihop =)

My roomies.

Klockan är nu här 1.30 på natten så den borde vara 8.30 på morgonen hos er nu...är riktigt trött idag, ska dessutom upp tidigt för att fixa till vårt rum så det blir någorlunda fint och hemtrevligt, just nu är det trist och trångt!!

Hoppas ni alla har d fint där hemma!! att ni inte regnar bort...btw vädret här börjar bli mer bekvämligt, det är nu runt 92F, tror det är ca 33C.

Sleep tight.

Reb






5 Comments:

  • Ser farligt kul ut det där...se upp för de blå...;-) Du vet va jag menar =)hihi
    Puss från storasyster

    By Anonymous Anonymous, at 1:43 AM  

  • Haha! Din syrran e rolig hon! Det ser ut som du har det toppen! Vem av killarna på bilderna är din?! :)hihi! Mkt party eller? Ha det BÄST!

    By Anonymous Anonymous, at 12:56 PM  

  • Hej! haha..de ser ut som du har de hur grymt som helst...lite avis faktiskt! Själv kör man svettig innebandy pass...å jobbar , jobbar!
    ha de kanon..kram

    By Anonymous Anonymous, at 2:11 PM  

  • haha..ja igen..han såg helt okey ut..killen i gul tröja. Jimmy Nummy! :-)))

    By Anonymous Anonymous, at 2:14 PM  

  • jaså lill-sis!?!
    Det var för studier och golf som du åkte över ;-).

    Ha det bäst!

    By Anonymous Anonymous, at 10:50 PM  

Post a Comment

<< Home