Rebecca i USA

Wednesday, August 23, 2006

Freshmen party, yeah!

Idag skulle vi återigen bege oss till Cingular store för att fixa mobiltelefoner. Men väl där strula det som sjutton så det blev inget av det idag heller. Vi lyckas aldrig riktigt med det där, antingen drabbas vi av regnstorm, eller så stänger affären tidigare eller så strular social security nr....humm,...

Hann i alla fall göra något vettigt, jag skrev upp mig för ytterliggare än klass, world history. köpte böcker för den klassen so now i'm all set.

Sov mest delen av dagen =S men på kvällen hörde vi talas om en fest för freshmens (första års elever). Så dit begav vi oss =) Så riktigt himla kul! Ganska snabbt visade det sig att det var blandat med folk, freshmens, juniors, sophmores och seniors.

Jag slutar aldrig att förundras av detta land. Mitt i havet av på dansgolvet ser vi helt plötsligt ett gäng som i ett slags led (som en orm) dansar runt omkring på dansgolvet, alla dansar samma dans. Rätt som det är hoppar ett annat gäng på och gör sin dans.

Att en grupp människor kunde samma dans beror på att alla är med i en slags sororoty/fraternity (ex Delta Zeta, Sigma Gamma, Alpha Phi Alpha etc.) Så i sin 'förening' har de komponerat en dans som de på sådana här tillställningar 'visar upp' eller snarare shakar loss på.

Detta skulle jag vilja se i swe!! Fick även lite mer danslektioner, foket här dansar inte alls samma som hemma...men det är kul =)

Nu är kl 00.00, skolan börjar om några timmar så borde sova innan det är dags.

Gonatt!

Rebban

1 Comments:

  • Hallå där dancingqueen!

    Så fort du kommer hem får du lära mig "de senaste" stegen på dansgolvet! Man måste ju hänga med :)Hoppas allt e bra!

    By Anonymous Anonymous, at 2:29 AM  

Post a Comment

<< Home