Rebecca i USA

Tuesday, August 29, 2006

Redan varit här i 1 månad ju, shit! =)

Japp, så har man vart här i en månad, tiden går så fort!!

På ett sätt känns det som evigheter sen jag såg er alla samtidigt som jag svarar folk som frågar mig hur länge jag vart här att "I've been here for 4 weeks now" shit, har det redan gått 4 veckor!!

Har haft en otrolig tur, jag har en rumskompis som jag tycker om, bor med 2 andra helt okej tjejer även om dom inte fattar mycket av det vi försöker säga (får berätta om dem vid ett senare tillfälle), trivs men mina klasser, golfen, vädret, vännerna jag hittills träffat. Jag vet andra som har det värre...

Iaf, nu har skolan kommit igång på riktigt! Jag gillar allt utan historian, helt ärligt kan jag få problem där. Finns ingen möjlighet att ni skulle förstå hur hur han är hur väl jag än skulle försöka beskriva honom. Dels ser han VERKLIGEN ut som en historia-lärare, han pratar fort, han skriver knappt lästbart på tavlan. Kort sagt allt han säger går in genom ena örat och ut genom andra. Ska ta tag i mig själv, lovar!!

Idag spelade jag golf för första gången, imorgon börjar qualifying, hela grejer går ut på att vi ska spela 5 rundor (de 4 bästa scorerna summeras) utefter dessa resultat så är de 4 bästa spelarna klara för tävling, den 5e plockar coach ut.

Helgen som varit var kanon! Vi var på fest både fre och lör, en av killarna fyllde år så det var födelsedagsfest =) Vi hann med lite shopping också! glömde kameran hemma båda dagarna, så tyvärr inga kort därifrån ännu men kanske kan kirra några från sanna som plåtade flitigt.

Vad som händer i veckan är mest skola och en massa golf, som jag sa tidigare spel tisd-lörd...tuff...

På torsdag kväll ska vi nästan helt säkert åka och se på UCA's första fotbollsmatch =D Jessie, Sanna och jag ska göra en tröja med några av killarnas namn på och heja på dom, lovar att jag ska fota en massa. Har bara sett en fotbollsmatch ihela mitt liv men Marcus har haft lektioner med mig så kanske kommer fatta lite iaf.

Well, dags att sova!! Btw, så kul att lära folk svenska...o en anna sak, om ni har ett bra citat eller liknande på engelska (svenska går också bra men helt eng) så skicka det!!!

Kramar re <3

2 Comments:

  • Du har inte blivit en Lunnevi än då :-P tänkte på Kameran! För dåligt Rebecca...lr va de för mycket blider att censurera hehe.
    Oj fyra veckor redan...de går allt väldigt fort...ha de bäst å sköt om dig! Kram

    By Anonymous Anonymous, at 10:51 PM  

  • Du är allt bra lycklig du Rebecca, här hemma har de stängt av banorna pga allt regnande de tre sista veckorna... Hoppas på uppehåll nu så att man kanske kan gå några hål under helgen!

    Ha det så bra och lycka till med golfen! Kram Karin

    By Anonymous Anonymous, at 2:12 AM  

Post a Comment

<< Home