Rebecca i USA

Wednesday, September 06, 2006

Iowa City, IA

Okajj, då var det dags för att bege sig av mot vår första tävling för i år. Destination Iowa City. Detta ligger två stater ovanför oss (norr om arkansas ligger Missouri, norr om Missouri ligger Iowa) vädret är perfekt för golf skulle jag säga, det är 20-25 C och inte så hög luftfuktighet som här i Arkansas.

Info om tävlingen:

Avresa Torsdag förmiddag.

Fredag - inspel
Lördag - 1a tävlingsdagen, 36 hål
Söndag - 2a tävl dagen, 18 hål.

Hemresa Söndag eftermiddag.

Vi är 5 spelare som ska åka, alla 5 ska spela. Vi som åker är Christina and Nicole (båda från Canada), Jessie (USA), Sanna (Finland) och jag.

Detta ska bli jättekul! =)

Har precis packat min bag (lånar coach's bag) och väska, I'm ready for take off =)

Study Hall är ett ställe dit alla athletes måste gå och spendera 4h på att plugga. Detta är enligt NCAA regler för div 1 skolor. Så gör du inte 4 h på en vecka kan du tappa din eligibility, behörighet tror jag, och därmed inte delta i tävlingar.

Igår gjorde jag värsta fulingen =S Jag hade 2 h kvar i Study Hall men hade egentligen ingen att plugga på. När man kommer dit så skriver man in sig på ett papper (namn och tid) och när man lämnar fyller man i vad klockan är. Så igår när jag kom satt ingen vakt vid pärmen man fyller i sig i så jag skrev helt enkelt 1 timme tididgare än vad den egentligen var, satte mig ner, pluggade lite lätt, skrev lite brev, snackade med andra idrottare och lämnad igen efter 1 timme, då jag avklarat "4" timmar, freaking sweet =)

1 Comments:

  • hehehe, att rebban va en sån fuling ;) Smart tjejen! Hoppas tävlingen går bra! Håller tummarna för dig! Vinner man något speciellt eller? Nu när du är proffs! :) Hoppas allt e bra annars, här e de gött. Lite förskyld bara.. Kram på dig!

    By Anonymous Anonymous, at 1:28 AM  

Post a Comment

<< Home