Rebecca i USA

Monday, September 04, 2006

Veckan som varit.

Rebecca har 14 nya bilder på Flickr!

"outside peanut butter inside jelly
seven days of the week
seven days of chevy..."

Så går en del texten på den just nu hetaste låten här i usa. Låter konstigt men den är hur grym som helst! =) Här nedan kommer några andra låtar som helt klart är värda att skaffa.

Snap Your Fingers - Lil John feat Sean Paul and E-40
U and Dat - E-40 feat T-Pain and Kandi Girl
Get Low - Lil John and the Eastside Boyz
Shoulder Lean - Young Dro feat. T.I
Better Togheter - Jack Johnson

Veckan som varit har vart väldigt intensiv! Varje dag har bestått av skola och golf 18 hål. Vi har denna veclan spelat 90 hål. Det är rätt mycket med tanke på att vi dessutom har skola och plugg. På tisdag (imorgon) spelar vi vår sista runda av de totalt 5 qualifying rounds vi ska spela innan nästa turnering.

I onsdags köpte jag en ny mobiltelefon =) känns så gött att äntligen kunna få tag på folk, att de kan få tag på mig utan större problem, de senate veckorna har vart tuffa pga det...

I torsdags åkte vi till LR (Little Rock) och tittade på UCA vs Hendersons State game (amerikansk fotboll). UCA slog dom lätt =) det var kul att kolla nu när man dels känner till lite fler regler och känner några av spelarna!

by the sideline.
the football field.
musikorkestern.

I fredags bestämde vi oss för att gå på ett Sig Ep (fraternaty) party. Det var definitivt annorlunda mot vad jag hittils har vart på och jag måste erkänna att jag har haft roligare!

I lördags bestämde jag o Jessie att vi skulle göra våran runda =) Vi började hos en av golfkillarna. Vi stannade en studn och chilla, därefter åkte vi till några Pikes-killar (fraternaty) där hade vi visserligen jättekul men vi hörde om ett party som en del internationella studenter höll i närheten så dit drog vi. När vi var nöjda med det åkte vi till gettot, hehe. Där bodde en kompis till de footballs killarna vi umgås me, så väl där chilla vi med att kolla på 40 year old virgin =) fick också en hel del frågor om sverige, har ni nude beaches, hur är utelivet, vad äter ni, är det alltid mörkt och kallt osv. De var också helt facinerade av att jag pratade svenska och ville absolut höra mig prata svenska, hehehe.

I söndags åkte vi till Pikeskillarna igen. Vi hade ju trots allt haft riktigt kul där kvällen innan så varför inte. Jag o jessie gjorde entré och fullständigt spö skiten ur killarna på pingis (tack Kreativ Fritid, där jag kunde träna pingis).

Idag måndag är det Labour Day, så vi är alla lediga från skolan =) Sanna, Daniel (golfare; England) åkte till Ihop för att äta frukost, oo va gott. Ihop är känt för sina pannkakor o de var goda!

Ska nu plugga lite och sen träna lite golf. Ikväll blir det nog lugnt med film kanske.

Hejdå!

Rebecca

5 Comments:

  • Haj! Min lilla partyprinsessa har det bra ser jag! Kul! Hur går det me killen då? ;) Här e allt bra, ska spela min första match me PIB imån mot pixbo, HJÄLP!! Va e det för musik Reb? Bara "tuff getto" musik nu eller?! hehe! Ha de bäst vännen! kramkram!

    By Anonymous Anonymous, at 4:24 AM  

  • mathilda:

    haahaha, ja du kan ju se hans tajta ass på 1a bilden #42. skoja bara! japp jag har det kanon här men partyna är inte alls som hemma, roliga på sitt sätt men ändå inte alls som hemma, längtar tills vi kan gå ut på riktigt =) Lycka till på matchen, ge järnet!! nu ska jag iväg på lektion.

    By Blogger Rebecca, at 6:05 AM  

  • haha..kul med lite info om vad tjejen har för sig varit lite dåligt med de ;-)
    Ja ska hälsa dom andra på Kreativ Fritid på nästa P-möte ang pingisen!
    Sköt om dig kram kram

    By Anonymous Anonymous, at 1:33 PM  

  • Tjenare tjejen.
    Det låter som om du har det bra därborta i staterna :) Får hoppas att du inte njuter alltför mkt ;) hehe. jaja, det verkar som om du har fullt upp med grabbar i vart fall ;) haha. jaja, sköt om dig.
    Kramkram.

    By Anonymous Anonymous, at 12:25 PM  

  • Hejsan Rebster! (visst är det komiskt att det där lunar-namnet vi knappt använde hänger kvar nånstans i mitt huvud?!)

    Går in här o läser lite då o då, det är roligt nu när man börjar ha bekanter på olika ställen i världen, samtidigt som det börjar kännas lite tomt här hemma. Ludde sticker till Cuba nu tex o Marlene är ju i New York, Karro har flyttat till Kalmar och Johan är fortfarande i australien... Bara liten uppdatering, vet ju inte hur mycket koll du har ;)

    Själv vickar jag nu igen och jobbar lite på Lise, men har planer på sydamerika längre fram i vinter.

    Have the best fun!
    kramar hemifrån! //Hanna

    By Blogger Hanna Norlin, at 11:19 AM  

Post a Comment

<< Home