Rebecca i USA

Tuesday, September 12, 2006

My very first last college-tournament.

Japp, så var det gjort, min första sista collegetournament...

Jag o Sanna hade en ganska underlig förmiddag. Vi insåg ganska snart att vi int ekunde gå till våra lektioner, hehe, så istället packade vi våra grejor vilket inte var det lättaste då vi inte riktigt visste vad vi behövde ta med oss osv. Efter att ha packat klart allt vägde våra väskor BLY. Vi fick höra en hel del om våra bly-väskor senare av de andra spelarna o tränarna =)

jag o sanna innan vi ska åka.

Det värsta var inte över...nu skulle vi ta oss till P-platsen där vi skulle hoppa på vår privatbuss som skulle ta oss till LR Airport. Kan ju säga att i denna värmen som är här såg det nog ut som Sanna och jag just kommit från ett svettigt aerobicpass eller liknande. Ofräsht. Så efter en Riktigt lång walk kom vi dit första av alla, sweet.

Vi flög till Iowa, resan tog ca 3h (med bil 13-15h). Vi kom dit, checkade in, åt, somna.

Laget:
Lagfoto

Dagen därpå åkte vi till Finkbine CC för att spela in. Vi alla spelade tillsammans =) Banan var fin och väldigt lång, svår. Efter 18 hål, åkte vi för att äta något, maten var helt kanon och som efterrätt åt vi på Cold Stone Creamary. Där hade de kanske världens goaste glassar! OMG, så gott!

Cold Store Creamary, kanske världes bästa glass.
chocolate peanut butter i rån doppat i choklad med cocosnörflingor!

Resten av helgen bestod av tävling. Vädret var på lördagen helt ok, som hemma skulle jag säga, inte för varmt utan det "bara va" det kändes varken varmnt eller kallt. Hela söndagen regnade det, trist som tusan men ändå helt ok. Det snackades om att det ev skulle ställas in pga av regn men vi spelade osm sagt. Hemma hade det inte ens vart någon tvekan om spel, men vad kan jag säga det är USA.

Efter en lång men rolig helg var det dags att åka hem, vi var alla trötta och blev inte speciellt glada när vi fick reda på att vår flight var försenad...inte lite heller utan ca 5h!! Si istället för att vara hemma vid 10 kom vi hem kl 3 på natten!!

4h senare var der dags att gå upp och bege sig till lektion, tufft liv! =) Den dagen kan jag erkänna var seg, jag var så trött att jag nästan somna på lektionen och allt jag kunde tänka på var att få sova...

Ska sova nu..

Oao

Reb

4 Comments:

  • Fy Reb, ingen semester för dig ser jag.. Men hur gick i tävlingen? Är tävlingarna alltid så långt borta att ni behöver flyga dit? En annan klagar övet att man ligger i div 1 västra och har långa borta matcher.. Hehe! Kram på dig kompis!

    By Anonymous Anonymous, at 1:50 AM  

  • hehe nix här är det tuffa puckar, helt ärligt, så är det tufft här!! fast det är klart jag har det ganska bra också, gör många roliga saker!! vi kom 4a på tävlingen så får vara helt ok för att vara vår 1a div 1 tävling. hur går det för er i pib?? nu ska jag till study hall =) men först äta. ooh miss u vännen! <3

    By Blogger Rebecca, at 3:45 PM  

  • Tjena tjejen!
    Hmm, later som du har det LITE tuffare an jag. Nu varit har en vecka och fick en glad overraskning nar det visade sig att skolan inte borjar foren den 28:e, 1v senare an vad vi trott. Fixat boende o kollat in skolan. Verkar bli toppen. Det dar med sororoties verkar huge har. I Isla Vista (omradet kring skolan dar vi fixat boende) kryllar det av dem. Sa, vad tycker du om lektionerna, forutom historian. Svart, latt? Ingen chans ni spelar nan tavling i Californien forresten? Kram Anna

    By Anonymous Anonymous, at 5:11 PM  

  • Hallå hallå...de va allt ett tag sedan! Hoppas allt är okey med dig..förstår om du har en del att stå i ..men de är väl klart du inte bra ska få ha roligt :-)
    Men klart ni får vara nöjda med era placering...kan ju bara bli bättre..så kämpa på!
    Asså vilken coach du har.. RYKE
    :-P... ja hade haft svårt att hålla koncentrationen i topp!
    Ha de bäst vännen å sköt om dig..kram kram

    By Anonymous Anonymous, at 1:42 PM  

Post a Comment

<< Home