Rebecca i USA

Tuesday, February 13, 2007

Tornado!!!

I måndags kväll, efter vår inspelningsrunda på Koasati Pines Golf Club, i Lake Charles, Louisiana, började det blåsa något hemskt. Ännu lite senare kom vår coach till vårt rum för att varna oss för en eventuell tornado. Trötta efter 36 hål, 10 timmar golf den dagen somnade vi ganska tidigt. Vädret var långt ifrån strålande men inget utöver vanligt oväder. 2 timmar senare vaknar Sanna och jag upp av hemsk åska, hela huset skaka och rummet lystes upp!!

Vi kikade oroat ut genom fönstret och fick se träd som låg längs med marken, regn som föll vågrätt och blixtar som lös upp den svarta himlen! Vi satt en stund på sängen och bara kollade ut genom fönstret, en udda syn. Kan erkänna att jag könde mig ganska liten. Eftersom vi blivit varnade for severe chance of tornado begav vi oss ner till källaren där vi spenderade natten. Inte det bekvämaste men på måt sätt var det ändå lite spännande...hade jag antaglugen inte trott om vi råkat ut för den men ändå.

Tänkte inte alls på att jag kunde filmat detta förrän senare, videona visar bara lite av hur mycket det faktiskt blåste, blixtra, åska osv...


lightning.

Kolla in!



0 Comments:

Post a Comment

<< Home