Rebecca i USA

Wednesday, December 06, 2006

hihihi, Kär?!

wrap up time!

har idag haft min sista lektion i 3 av mina 5 kurser...I en av kurserna så åt vi popsicles, då jag aldrig ätit än...(säger man ätit?!) Jag passade på att bjude dem på lakrits, kan säga att av 15 elever i klassen var det 2 !! som sa att det var okej, de andra spottade ut den så fort de smakat typ. Crazy!

Min writing lektion känns rätt sorglig att sluta, vi kommer iof att träffas ännu en gång men då bara för att skriva en uppsats. Iaf, gillar min lärare grymt o önska jag kunde ha honom nästa termin också!! Bjöd de klasskamraterna på lakrits också...de var ungefär samma resultat som på den tidigare lektionen.
Fysiklektionen är inget jag kommer sakna...o ser DEFinitivt inte fram emot att behöva gå över o plugga på allt vi gjort hela terminen!!
Psykologin var sista lektionen i tisdags, avslutade med ett supersvårt prov...helt ofattbart...vi alla satt som frågetecken. Läste på ratemyprofessorns.com (en site där du kan läsa kommentarer om alla lärare från tidigare elever) att hans prov just var svåra, no kiddin...
Historia, enda lektionen imon...not looking forward to it men det är review inför final exam, som också är över allt vi gjort denna terminen!!!

Har fotat en massa på skolan idag, så nu har jag kort på så gott som alla viktiga byggnader =) fin skola jag går på...annars händer det inte mkt intressant just nu. Pluggar sönder hjärncellerna känns det som, har ju en del prov nästa vecka som sagt. Idag var dock min lediga dag, sov i 4 timmar efter skolan, o sen var jag super-pigg så städa hela "lägenheten"...

I eftermiddags, nar jag vaknade upp gick jag sjalv till cafeterian for att ata. Nar jag stod i kön till pasta rätterna, kom en kille och stallde sig bakom mig i kön. Så borja han prata med mig. Vid ett tillfälle frågar han vart jag bor och jag svarar honom att jag bor i "Baridon, where all the international students live." då svarar han med ett skämt om att han inte gillar det stället o alla dryga internationella studenter...O jag bara, hehe, okej, nice. Men så sa han att han bara skojar och att han själv är en international student...så frågade han var jag var ifrån, och kände väl sig lite dum i och med att han faktiskt hade "skämtat" om mig med.
Till det roliga hör att några dagar tidigare hade Sanna varit på ett möte, där en kille (UCA's typ elevråd där presidenten/ordföranden pratat (o haft andra åsikter än sanna, därför pratade vi om honom), då jag hade sagt att "shit, han skulle jag kunna bli kär i! vilka ögon, haha!" Detta var samma kille som prata me mig i kön, Oh my god, hahah! En lite kul historia såhär i den gråa vardagen. När jag berätta för Sanna att jag prata me killen som vi pratat om några dagar tidigare frågade nu mig: "Så är du kär nu, Rebecca?" Hahah!

Well, nu är det dags att sova, har ett tufft schema imon! Gonatt goingar, see u soon!

2 Comments:

  • så har jag hittat hit också...låter som om du har det kanon där borta trots späckat schema!! inte långt kvar tills du kommer hem, gött! jag ringer dignästa vecka så vi kan hitta på ngnting!!! fly safe :) kramar

    By Anonymous Anonymous, at 6:45 PM  

  • baaabe, hur e d med dig? har inte fatt natt mail pa lange, livet har pa ostkusten gar fint men d ska bli skont att komma hem, nar aker du hem? jag aker pa lordag, yeah! how are finals going, i have 1 more still, but 2maro 2 o'clock, this semester is oooover! vi far ses nar vi ar hemma sen! wub u, ps nar ar er forsta tavling next sem. vilka mer ska ni spela, kanske vi har ngn samma, hope so. hey, heard 'em say the soccer team is cut, romours true? okajj, hejda. krmar

    By Anonymous Anonymous, at 8:33 PM  

Post a Comment

<< Home