Rebecca i USA

Thursday, September 21, 2006

My past week.

Hej!

Tänkte att jag skulle uppdatera min blogg lite, var ett tag sen. Har hela tiden något att göra och har svårt att hitta tid. Har hört att ni har det bra därhemma...Inneb matcherna börjar, syrrans mage växer, brorsan tillbaka i skolbänken, de blåa vann valer, har lite koll men inte så himla mycket, försöker hålla mig så uppdatarad som möjligt. Min helg som vart har varit låång, torsdag.söndag. I torsdags kväll när jag satt och pluggade ringde min telefon.
  • Heeey! What day is it 2day?
  • Ehh...Thursday...?
  • Nooo, it's thirsty Thursday!

Så, utan något direkt val var det party som gällde. Vi åkte hem till några vänner till Jessie som hade ringt mig. Vi spelade kort och softade mest men det var trevligt!
I fredags var det ganska lugnt, Jessie och jag umgick med några fotbollskillar från en annan skola, kollade på film och åt cheese-dip.



me and sanna.

Lördag var det fullt upp. Sanna och jag åt brunch innan det var dags för mig att åka till frisören. Klippte mig, är ganska nöjd förutom att det är ganska kort igen =( Frisören var supertrevlig, hon var ganska ung och påminde mig om min syster! Hon var dessutom gravid i 7de månaden vilket gjorde att de två påminde ännu mer om varandra =)
Efter att jag klippt mig åkte jag tillbaka hem. Var supertrött efter en vecka med alltför lite sömn. Tog en powernap innan det var dags för tailgate. Tailgate är en tillställning där de flesta Sororitys and Fraternitys har tält eller liknande där de ex bjuder på mat, gör ansiktsmålningar osv. Vi gick dit och tog oss nåt att äta innan matchen.

UCA (University of Central Arkansas) vs MSU (Missouri State University) at Estes Stadium, 6.00pm.

Vädret var superkanon, jättevarmt och vi hade biljetter till läktarn där solen gassade mot men vem kan klaga? Vi hade dessutom kanonplaster med bra utsikt över planen, så hur kunde man vara annat än laddad för denna macth? Trots min okunskap vad gäller regler måste jag säga att när det gäller sport är jag riktigt lättlärd. Träffade en kille som satt brevid mig sommer är gärna hjälpte mig att förklara hur det funkade.

Efter ett tag hade jag enligt mig själv ganska bra koll på läget. Sanna och jag hejade som tusan för vårt goa fotbollslag!! Go Bears! En macth består av 4 quarters (4•15min). Men med alla avblåsningar och pauser tar en macth 2h! Det var flera flera tusen där och tittade på matchen, kan inga exakta siffror men säg runt 10 000.

Matchen var underhållande trots att det kändes som om UCA var ganska överlägsna. UCA ledde efter 2quarters med 12-0, vilket innebär att MSU skulle göra 2 touchdowns för att gå om o ta ledningen. Vad händer, det gör 2 touchdowns och tar ledningen!! Men UCA styr upp det hela och visar vad skåpet ska stå och vinner till slut matchen på ett mycket bra sätt =)

UCA vs MSUsome of the UCA football players.
even more enthusiastic supporters.the parade band again.

Efter matchen var vi bjudna till några av killarna i lagets fest. Det var det värsta jag vart med om, vi åkte ut in the middle of nowhere och helt ärligt, vi var bland kossor, vi hörde dem råma intill oss!! Vi lämnade ganska snabbt för en annan fest.

Denna var betydligt roligare och kanske den bästa vi vart på här hittills, det var dans och mycket folk där. Vi var där ganska länge innan vi åkte på efterfest hos Jack, en klasskamrat och kompis.

Vi var hemma, 6.30. Så, så kul hade vi =)

Söndag, var jättetrist, det var kasst väder och vi var mest inne och plugga. Givetvis råkade jag skada mig på den enda utfärd vi gjorde den dagen! Det regnade nåt otroligt och jag halka på en slags upphöjnad, skrapa upp benet, hela armen och handen (handen som dessutom redan var illa därann pga av blåsor från golfen). AJ aj aj!! Såret var så illa att jag var tvungen att gå till läkarn på måndag morgon, enligt dom såg det inte så bra ut och de skrev ut en salva och gav mig massa badage grejer...aj!

Var orolig hela dagen för hur detta skulle påverka golfen och när jag äntligen fick testa på att slå lite bollar kunbde jag lättat pusta ut, visst gjorde det ont men det kunbde jag ta!

Ikväll, var Sanna, Justin hans kusin Nathan o jag på nån slags carnaval, med massa kul saker! Ska allt bli lite roligt även om jag är väldigt sleepy och kanske borde stanna hemma och sova men samtidigt vill jag testa på allt som är möjligt, allt som är amerikanskt!

at the carnaval.eating at the carnaval.

På lördag åker vi till Myrtle Beach, jag är grymt laddad efter en vecka med riktigt bra träning och har slått bollen så bra. M B ligger i South Carolina och sägs vara ett av de vackratse platserna i USA, sweet.

Hoppas ni alla får en riktigt bra helg!!

Rebecca

2 Comments:

  • Hello Rebb!

    Hoppas den känns bättre in din hand nu!
    Annars verkar det som att allt går bra med dig, kul att läsa om de fester och aktiviteter! Har du tid för skolan? :)

    Det är ett bra tecken att du inte hinner med de nyheter i Sverige! ;)

    Sköt om dig!
    Kram,
    Haiko
    (jag jobbar med Tailgate = baklucka och ingen tillställning där man kan äta tyvärr....:)

    ps. Europa vann över USA i Ryders Cup :) Europe rules!!!

    By Anonymous Anonymous, at 2:06 AM  

  • Go Rebban Go Rebban...
    Härliga takter..party party o lite plugg=)
    Här är det bra...som du skriver..min mage VÄXER, mina lår VÄXER, mitt ansikte VÄXER....pju...men det är UNDERBART;)
    Ska ut på lite tjejmiddag ikväll...Etc de Grande blir det. Men nu hem o rigga upp oliverna o övrigt snacks.
    Ha det bäst gumman! Love You!
    Puss
    STOR syrran

    By Anonymous Anonymous, at 4:07 AM  

Post a Comment

<< Home