Rebecca i USA

Saturday, September 30, 2006

GO UCA, GO BEARS!

Nu har ytterliggare en vecka gått, har nu vart här i 9 veckor, 9 veckor!! det har gått otroligt fort...

Förra helgen tillbringade jag i Myrtle Beach, South Carolina. Det var det helt klart bästa sen skolan började! Myrtle beach sägs vara en av de vackraste platserna i usa och jag kan verkligen hålla med! Vi sola och bada, åt supergott, vädret var kanon så det kunde inte bli så mkt bättre faktiskt =)

De första två dagarna var ganska soft, vi shoppade, sola o bada och njöt av att bara vara på semster. spelade in på Shaftesbury Glen CC där tävlingen skulle spelas. Vi åt också kanongod mat hela helgen, vi var bla på en japansk restaurang. kocken lagde maten precis framför oss. var kock var superrolig, han skojade med oss hela tiden och gillade oss spec då vi alla utom 2st är internationella. Han var kanonrolig, påminn mig om att jag ska berätta om vad han gjorde, ok? =)

our japanese chef.
the beach in SC.

Måndag morgon var det dags för att börja allvaret, jag spelade med två jättegoa tjejer båda från skolor i Texas. Här i usa, vet inte om jag nämnt det, men när man spelar 36 hål här så fungerar det inte som hemma. Hemma så spelar vi 18 hål, har ledigt 1 timme då vi äter lunch och sen beger vi oss ut på våra sista 18 hål. Här spelar vi 18 hål och nånstans under de sista hålen får vi en lunchbag som består av nån äcklig macka med tusen lager av skinka, majonäs etc. ett äpple, kaka eller chips. När de första 18 hålen är spelade går du DIREKT till nästa (1a tee) för att påbörja de sista 18 hålen. Alltså minst (!!!) 8 timmar i ett kör då du ska koncentrera dig i värmen och bära bagen. Denna gången var vi ute i 10 timmar!

Jag spelade bra, sköt 76, 83 (par 73). Jag spelade bra men absolut int epå topp. 83-rundan var bättre än vad scoren visa, började andra rundan med trippel och sen dubbel (redan 5 över).

Dag 2, gick jag ut efter att ha slått halv bra slag på rangen. Jag spelade hur stabilt som helst på banan, kändes som jag inte kunde missa, jag tror inte att jag en gång hade en negativ tanke, jag kände inga begränsningar, jag ägde. Fy fasen vilken känsla, det är verkligen i såna här stunder som man mår kanon! Då man älskar golf och vet att man verkligen gör det rätta. Btw, sköt 73.

Något annat som också var kanon under helgen var att jag träffa flera svenska vänner. Det var kul att träffa Carro Christiansson igen, vi har hållt kontakten ganska bra här över och hon är en av de golfare som jag gillar bäst hemma, vi har gått igenom hela den här processen att börja på college tillsammans så det var extra kul att kunna tävla ihop =) Det var också ett lag med bara svenskar i, dom var över för att delta i tävlingen för att se hur det går till, för att så småningom också börja på college. Kände igen av dem men det var roligt att snacka med folk hemifrån.

Veckan som var kvar ons-fre var hektisk, hade väääldigt mkt läxor och det var/är tufft att hinna komma ikapp, just nu i skrivande stund har jag 3 prov att plugga till och 3 inlämningsuppg att göra!!

En lustig historia är min fysik-lärare. Hon är speciell. Hon kommer från Kina och har en HEmks brytning, hon avslutar också varje mening men right eller okay. Så i måndags (då jag var i South Carolina) hade vi prov. Så på onsdag när jag kommer tillbaka går jag till hennes arbetsrum, innan min lektion med henne ska börja, frågar när jag kan göra provet. Hon ber mig då att göra det där och då, vilket jag int ekan pga av lektion och sen träning. Så vi bestämmer att jag kan komma närsom under nästa dag och göra det. Stressad/vimsig (som vanligt) säger hon att hon måste skynda sig till sin lektion och jag bara, jag vet jag är i den klassen. Nör lektionen börjar så det första hon gör att att gå igenom vissa frågor från provet där många haft fel! O där satt jag, som fortfarande inte hade gjort det =S

i alla fall, det blir torsdag och jag går till hennes arb rum för att göra provet. Hon är då mitt i en lektion och är superstressad och säger till mig att det inte finns en chans i världen att jag kan göra provet för hon har SÅ mycket att göra. Hon bestämmer då att jag ska göra det nästa vecka. Vilket var absolut omöjligt från början eftersom hon ska ge tillbaka provet på fredag! Så jag frågar henne hur det funkar, kommer mitt prov vara mkt svårare då? Oväntat säger hon att jag kommer ändå å göra samma prov som de andra!! Otippat.

Så fredag på lektionen, får alla tillbaka sitt prov =) Sweet, gött för mig =)

Idag lördag, har jag haft fullt upp! Det var dags att samla in pengar för Habitat 4 Humanity. Jag och 3 killar i min klass har som idé att samla pengar genom att måla ansiktsmålningar innan am fotbollsmatcherna. Vi har fått donations med färg och glada i hågen satte vi igång och ragga folk vi kunde måla på. det gick rätt okej, tjäna väl kanske 50 dollar, haha. hoppas på bättre lycka nästa gång =) Jag tror det blir bättre då faktiskt, vi vet hur vi ska göra och folk vet att vi finns där!

Jag fick en "fin" målining av william, ahaha, han fick en av mig, jag var riktigt nöjd...Vad säger ni?!

me and william.

Matchen var riktigt rolig, vi vann med 24-0!! South Dakota sägs dessutom vara riktigt bra. Tog en massa bilder och spelade in videos men vet inte riktigt hur jag laddar upp videona så det får vänta...ni måste se dom, vilken stämning, vilket tryck! Den helt klart roligaste matchen hittills, dels så känner jag fler spelare och så kan jag mer regler =)

GO UCA, GO BEARS!

Nu ska jag plugga lite innnan jag förhoppningsvis hittar på nåtgot kul ikväll!

Tack för alla fina mejl, det är tufft att läsa då man påminns om alla goa vänner manhar därhemma MEN fortsätt att skriva, det är roligt att läsa om hur ni har det och skönt att läsa då man längtar hem lite =)

Ha det underbart, det har jag! =)

Kramar till er!

PS. Glöm inte att kolla in flickr där jag laddat upp lite nya bilder. Dels från SC, Tailgate (där vi gjorde ansiktsmålningarna) och fotbollsmatchen. DS.

3 Comments:

  • hejsan! låter som du har det kanon, härligt o höra! snygga bilder från matchen, verkar grymt spännande! Verkar som om du har fått en fysiklärare ganska olik kära gamla Palle alltså ;)

    Sleeping time back home. Godnatt!

    By Blogger Hanna Norlin, at 1:55 PM  

  • Heej tjejen!
    Fan va häftigt det ser ut! Som på film ju ;) Här e det bra, tufft med bandyn bara.. Men jag kommer igen! Kul med nya bilder, fortsätt så :) Ha det bäst! Kramkram

    By Anonymous Anonymous, at 3:15 AM  

  • Hej tjejen, va längesen jag var här inne och kika. Kul att du trivs och har det bra. Tiden går fort och snart är du hemma igen, en stund iallafall;)
    Ha det grejt, kramar Nils:)

    By Anonymous Anonymous, at 5:31 AM  

Post a Comment

<< Home