Rebecca i USA

Friday, April 03, 2009

3 in a row, inte riktigt.

Så i veckan som var blev det golf igen. Tävlingen i Hot Springs är en av favorit tävlingarna för oss. Dels så bor vi inte på hotell utan hos en värdfamilj. Världens snällaste medelålders par som ser till att vi mår bra i 4 dagar. Och dels så är banan vacker och känns lite utav en "hemma-bana" då det är så nära oss och för att vi har spelat där en hel del.

Som ni vet har vi två segrar i bagaget och vi var definitivt ute efter en 3:de. Men efter en första runda såg det genast lite mörkare ut (i dubbel betydelse). Banan var sedan innan jätteblöt och det hela blev blötare under dagen. Trots tuffa förhållanden så lyckades vi ändå skjuta andra rundans längsta score på 304 (72-72-78-82). Så efter dag 1 (36 hål) låg vi 3a och 5 slag efter ledarna.

Laddade inför dagens uppgift vaknade vi upp nästa morgon till åskväder. Men efter någon timme var ovädret över och vi kunde börja spela. För egen del hade jag en tuff start som innebar 5 över efter 6 hål. Efter nio hål var jag 6 över. Erkänner att jag var lite nedstämd och halvt uppgiven, det var inte så jag hade planerat min seger-jakt...
Men jag kan stolt berätta att jag tog mig i kragen och sköt -1 de sista nio och kom in på 5 över par vilket gav mig en 3de plats induviduellt.

Som lag gjorde vi inget vidare, vi alla hade haft det tufft där ute. Vi behöll vår tredjeplats, 7 slag efter vinnarna. Trots att jag är besviken att vi inte vann så tror jag ändå att det här var bra för oss, ta oss ner på jorden lite om ni förstår vad jag menar. Nu är det bara att träna ännu hårdare inför nästa tävling som denna gången är i norra Kentucky. Vad som väntar oss där vad gäller motstånd, typ av bana etc vet vi fortfarande inte. Men som våra tränare alltid säger "Förbered dig på det värsta så kan ni klara det mesta".


/Rebecca

3 Comments:

  • Go Bears! =D

    By Blogger Claesson, at 3:57 PM  

  • Gumman, alltid kul att läsa dina komentarer o se bilder.
    Som föräldrer är detta guld värd, du skriver så sunt..
    :-))
    take care reb..

    By Anonymous pappa, at 11:23 PM  

  • Grymt bra Rebecca.... Kram på dig

    By Anonymous Annika, at 11:35 AM  

Post a Comment

<< Home