Rebecca i USA

Wednesday, March 14, 2007

Beaumont, Texas.



Helgen spenderades i Beaumont, Texas. Bilfärden ner tog oss ca 7 timmar och vår vita van känns numera som vårt andra hem! Ju längre söder ner vi kom desto varmare blev vädret. I strålande sol och en underbar pool som inte gick att motså spenderade vi kvällen på hotellet.

Söndagen gick snabbt förbi, god hotell-frukost, inspel av banan, middag på kvällen. Perfa!

Måndag morgon var långt ifrån lika underbar som dagen innan. Vi steg upp vid 6 för att kl 6.30 vara redo för frukost. Klockan 6.30 får vi ett samtal till hotellet att det är försenat pga av dimma och regn. Så tillbaka till sängen igen...2 timmar senare vaknar vi på nytt, går ner och äter frukost. Återigen får vi ett samtal till hotellet där det är försenat ännu 2 timmar. Så tillbaka till rummen och softade tills det äntligen var dags att åka och spela.

På nåt vis kändes det aldrig riktigt som jag kom in i det, var rätt seg efter en lååång morgon. Trots att det spö-regnat hela natten och morgonen var i gott skick, och så snart som vi börjat spela så sken solen upp och det blev riktigt fint!! Eftersom det var försenat fick vi order om att spela tills mörkret föll. Ovetandes om hur långt vi skulle hinna, spelade vi hål efter hål. Dagen hamnar definitivt i kategorin "Bland de längsta dagarna i mitt liv", kan helt ärligt säga att vi hade inga problem att somna den kvällen!

Tisdag morgon blev betydligt bättre än morgonen innan. Short från början och laddad till 1000 begav vi oss ut. Vi hann spela klart rundan vi fick avsluta dagen innan och han med ytterliggare 9 hål. Men på vårt 9 hål, bröt det väntade ovädret ut! Skojar inte med har aldrig varit så nära ett blixtnerslad som jag var denna gången. Som tur var så var Mo precis brevid mig så kunde snabbt hoppa in i hans golfbil och ta mig in till klubbhuset. Dyblöta samlades vi alla i klubbhuset fär det annonserades att tävlingen var över och att vi skulle sluta 4a. Detta var för oss inget roligt beslut då vi alla 5 hade tagit in slag på de lagen som låg före oss.



Idag var jag jätte-trött och övervägde djupt att för första gången hoppa över några lektioner. Men med tanke på att jag knappt varit i skolan alls denna terminen pga av alla tävlingar pallrade jag mig upp och gick till nu i efterhand 2 lektioner jag kunde ha missat. Kom hem från skolan och sov i 4 timmar!!

Denna helgen är vi lediga, på fredag blir det party hos Mo, och resten vila och ta igen all skola! Nästa vecka blir den 4e gången som vi går till skolan alla 5 dagar!!! kommer bli en lååång vecka =) Nästa lördag den 24 åker vi till Oregon, brrrrr, gonna be freezing cold. But oh well, vi hörs innan dess!!

Puss o kram till er!!

1 Comments:

  • Roligt att läsa allt du är med om!!! Blir avundsjuk...=) Hr är allt bara bra. Solen skiner och det är 15-18 grader varmt....Snart är du hemma igen. Längtar efter dig! Puss kram

    By Anonymous Anonymous, at 11:33 AM  

Post a Comment

<< Home