Rebecca i USA

Thursday, March 08, 2007

I lördags var det dags för road trip again. I vår vita van i riktning mot Kentucky satt 5 glada tjejer + Mo (Maurico ass coach). Den 5 timmar långa resan gick rasande fort då den avverkades med allsång, kortspel och en del chill.

Ju längre från hemma vi var desto kyligare blev vädret, som kom att bli svinkallt när vi väl var framme vid vår slut destination. Kentucky state är en naturskön stat med mycket skog och vackra vyer. Murray, det lilla samhälle vi var i var ett av de ställen som var mindre sevärda. Trots detta hade vi ändå en riktigt kul tournament.

Lördags kvällen bestod av en god middag på Appelbees. Appelbees var 1 av 3 "known" restaurants in town så vi kom att äta här hela 3 gånger på bara några dagar!! Jessie, som fyllde 20 år dagen innan hade fortfarande inte fått höra ja må du leva sången, så givetvis sa vi till servitrisen att det var Jessie's födelsedag. Vanligtvis kommer personalen och sjunger för födelsedagsbarnet och serverar en desert i samma veva. Denna kväll, meddelade servitrisen, att de var för upptagna för att sjunga...MEN desert fick vi iaf =)

Senare på kvällen spelade vi BS (Bullshit ex i filmen how to lose a guy in 10 days) och Assholes, kul med kortspel, var längesen!

Söndag och practice round, banan var rätt svår, skulle ungefär kunna jämföras med Möndals GK...blinda slag där man måste kunna placera för att överhuvud taget ha en chans. Vädret var svinkallt kändes som att spela i januari månad i kalla swe, usch o fy när man är van vid varma 20 grader hemma!!

Efter en mycket frusen runda var det dags för middag igen, som alltid på dessa resor äter vi supergott hela tiden, ingen cafeteria-mat här inte! Återigen sa vi till servitrisen att det var Jessie's födelsedag och ÅTERigen blev det ingen sång utan bara en efterrätt...

Tävlingsdags..laddad till tänderna startade jag på banans svåraste hål, givetvis gjorde jag också rundans enda dubbel på detta hål. Efter den tråkiga inledningen så började jag ändå hitta tillbaka till mitt spel och gick sen ännu 2 över. Så med 3 hål kvar att gå så åker jag på 2 pliktslag av en dum incident där jag uttnyttjade en regel jag trodde gällde på hela banan inkl greenen, vilket det inte gjorde, så efter en lång diskussion så åker jag på 2 plikt. Antar att jag får skylla mig själv men jag anser att jag gjorde rätt då jag frågade tjejerna jag spelade med om jag kunde göra det jag gjorde och fick ett ja. Hur som helst var det ej tillåtet och efter mycket om och men blev det iaf 2 slags plikt. Så slutade dagen med en runda på 78 (+6), placerad 3a.

Dag 2 och lite varmare väder skulle dock inte bjuda på någon fin score utan istället kämpade jag ute på banan! var överallt och ingestans! Trodde helt enkelt jag skulle kunna ta och döda någon...höger, vänster, topp, duff, chip chip, 2 eller 3 putt...ingenting gick som det skulle. är jag efter 6 hål var 10 över träffade jag Mo, som helt ärligt sa att han behövde min score då en av de andra tjejerna var, om möjligt, ännu värre ute än mig! Så tog tag i mig själv och sköt efter det 2 över på de resterande 12 hålen!

Trots att detta kostade mig en pall placering så vann vi tävlingen, och jag kom individuellt 6a. Får ta med mig en bra vändning av matchen, och en trots allt bra placering mitt första golf-college år...

team victory!

1 Comments:

  • SIS!!...Jag har hittat en killeför dig!!! Måns Zemerlöf eller va han nu heter. HAHAHA...så himla söt. Han är 12 år yngre än mig så det är inte aktuellt..men för dig syrran..hehe. KOlla in svt.se o lyssna på hans melodifestivallåt...en riktig bra en!! Han kommer vinna!! Puss på dig syster. Nu ska Gisela få tutta lite...=)

    By Anonymous Anonymous, at 5:36 AM  

Post a Comment

<< Home