Rebecca i USA

Tuesday, October 09, 2007

V som i Victory.


Oh Yes!

Vi vann, vi vann, vi vann!!

Helgen spenderades på "hemmaplan" well, i staten i alla fall. Vi åkte 2 timmar i vår vita van för att spela i Arkansas State Univeristy tournament.

Under vår inspelningsrond märkte vi genast att banan skulle bli tuff. Den var omringad av träd och tillät inte mer en en väldigt lätt draw eller fade. Det var nog bland det tuffaste jag mött. Inte nog med att banan var smal så var ockå par 3 hålen långa, runt 165-190 yards (vilket för mig motsvarar runt järn 6-4. Så med långa klubbor in till greener i vind var banan inte alltför lätt.

Dagen började kanon och vi alla spelade bra golf men med 3-4 hål kvar kom regnet och 1 hål senare kallades vi in pga av blix och åska. Vädret ändrades so häftigt att på mindre än 30 min var hela banan (!!!) täckt av vatten. Efter 1 timmes väntan gav de beskedet att det var färdigspelat för dagen.

Nästkommande dag skulle vi alltså först avsluta vår 1a runda och sedan påbörja runda 2. Jag hade det lite tyngre för egen del på min andra runda, och slutade på 78. Återigen puttade jag som en gud, hade de mest fantastiska puttar dagen innan och så även denna dag även om jag inte satte lika många puttar sista dagen.

Första dagen hade jag 28 puttar!! Sänkte allt jag såg på, allt gick i och gick de inte i så var det en lite tap in...hur som helst, kom in efter rundan och glädjande nyheter mötte oss, vi hade sopat banan och vann hela tävlingen!!

Jihiiihooooo, Segern är vår!

Så nu är det bara att ladda batterierna, vi har 1½ vecka av träning framför oss innan vi åker till New Orleans.

Ska fortsätta plugga nu, har en del i skolan att ta igen om jag säger så...

OaO
Rebecca

ps. kolla gärna in www.ucasports.com under women's golf, headlines. ds.

1 Comments:

  • Hej vännen..de av allt ett tag sedan...själv har man lyckats få vatten i sin dator..så man har den inlämnad om du kanske undrar varför ja aldrig är online längre..förhoppningsvis kan ja få de på min hemförsäkring...hade löst drulleförsäkring...så de tar väl ett par veckor innan man har den igen...har man fått ett behov av dator??
    Hoppas allt e bra med dig..kul med vinst!! sköt om dig och ha de bäst kram

    By Anonymous Anonymous, at 3:26 AM  

Post a Comment

<< Home