Rebecca i USA

Saturday, April 21, 2007

Sjuk?

Har den där otäcka känslan igen, det börjar med halsont som övegår till otrolig hosta, halsen blir tjock och hostan ökar för att slutligen sluta i en tjock hals med svårigheter att andas och en röst som knappt är hörbar. Varför ska jag bli sjuk nu, är aldrig sjuk. Likadant förra terminen, blev sjuk precis innan alla final exams i skolan.

Igår kväll sov jag 3 timmar, gick till skolan som var overlaoded med inlämningar, speech, och prov. Tog mig igenom dagen med omväxlingar av att svettas ihjäl eller frysa som en gnu i 25gradigt väder!!

Efter skolan när jag kom hem var sängen det enda jag såg, sov i hela 3 timmar, vaknade för en stund, somnade klockan 19.30 på kvällen igen och sov till 7 på morgonen ! Upp och hoppa, kände mig hur trött som helst, men var tvungen att gå upp då det var en extra credit uppgift för en av mina klasser. Så upp och till gymmet för inskrivning (fick en t-shirt på köpet) och tillbaka till sängen. Hoppas de inte har kontrollanter på vägen för then I'm screwed. Sängen lockar mer än att promenera 2 miles när man är sjuk.

Hoppas helgen blir bra för er alla!!

oh byt he way, en liten count down till ledigheten...

14 golfklubbor att tvätta, 10 team mates att önska trevlig sommar, 6 skoldagar kvar, 5 final exams, 4 träningar, 3 roommates att ta farväl av, 2 flyttlådor att packa, 1 resa till Sverige.

PS. Har tidigare nämt en tjej som förlora sin pappa för någon vecka sedan. På hennes hemsida läste jag denna dikten, tyckte det lät fint.



"When you were born you were crying,while everybody around you was smiling
Always live your life smiling even when other people around you are crying
Smile to
to those who have made an impact on you in some way or another
to those who made you smile when you really needed it;...to those who make you see the positive side of everything just when you’ve hit rock bottom
to those whose friendship you care about
to those whom you can’t do without

Life is not measured with the quantity of breaths you take, but with the quantity of moments that took your breath away."

/Rebecca


0 Comments:

Post a Comment

<< Home