Rebecca i USA

Saturday, March 31, 2007

Spring Break.

Vanligtvis spenderas spring break hemma hos familjen, eller om inte bättre på ett varmt party ställe som Florida eller liknande. Jag spenderade halva lovet i Oregon. Oregon aka the Beaver State, har en medeltemperatur runt 10C, och regn 200 dagar om året. Där skulle vi alltså spendera 4 dagar pga tävling Women's Duck Invitational, arrangerad av Oregon State University.

Efter en hel dag på olika flygplatser landet runt kändes det som var vi äntligen framme kl 11 på kvällen. Trötta begav vi oss direkt till hotellet och checkade in på sviterna som var de enda rum som fanns över. Rummen var grymt fina och hade det inte varit för tävlingen hade vi alla nog inte haft några problem att bara stanna "hemma" och softa.



Inspels rundan var kanon, solen sken upp och vi kunde tom spela i shorts till skillnad från de två kommande dagarna som bestod av ös-regn. Vanligtvis är jag ju "van" vid sånt väder men Amerika har påverkat mig på många sätt och trivdes mindre bra att spela i regn. Två dagar tog hårt på en, tröttare än vanligt då allt var blött och tugnt, och kall in till märgen var det gott att hotellet hade en bastu! I och för sig var det bara Sanna och jag som njöt av den slags värmen, men wow vad gott det var att tina upp igen!!

Tisdag kväll, tävlingen var över, softade vi mest. Fann ett shopping center alldeles brevid oss så efter vår nap begav vi oss dit för att totalt dominera affären Forever 21 i en halv timma som var tiden vi hade på oss innan det var dags för middag.

Onsdag morgon, gick vi upp tidigt för att återigen dominera shopping centrat. Hitta värsta kapet, en topp för $5!! Flygresan tog lika lång tid igen, massa mellanlandingar innan vi äntligen kom hem. På bussen hem skojade Jessie och sa att hon minsann hoppades att hennes pappa lämnat bilen på P-plasten för han annars skulle han allt få stryk. När vi svänger in på P-platsen som är helt tom förutom för 2 bilar, båda 2 tillhörande coacherna, skrattade vi lite lätt och tänkte att den måste finnas någonstans. Snart var det klart att Jessies pappa aldrig lämnat bilen, så övergivna på p-platsen fick vi ringa några samtal innan vi kom därifrån.

stranded n tryin to get a ride home!

Torsdag morgon kom Sannas pappa på besök och vi alla åt frukost på det bästa stället i stan, Stoby's. Sanna och hennes pappa följde med oss till Hot Springs för att kolla på horse races. Oaklawn Jockey Club, lockar en publik upp till 70.000! Och väl där förstår man hur populärt det verkligen är. Vi statsade lite pengar på hästarna, jag tom vann lite även om det inte var mycket. Jag fick även chansen att prata med en av ryttarna då hans häst började nafsa på mina jeans =) Jockeysarna var inte stora direkt, alla var väldigt små, på gränsen till dvärgar. Horse racen var en kul upplevelse och jag är säker på att jag kommer åka dit igen =)

sannas pappa på besök.
inte ett horse race utan en cowboy, right =)





Senare på kvällen, åkte Jessie, jag och några av hennes kusiner och bowlande. Hade en av mina lucky nights och regerade familjen, stort =) Ska tilläggas också att det var inte pga av att de var dåliga, jag var helt enkelt för bra...den kvällen. Gjorde en cruise i Hot Springs i den fullpackade bilen, en liten Honda med 5 pers i varav 3 var football spelare och rätt stora...inga olyckor förutom att Jessie klämde Nick's, hennes kusins, fingrar i bildörren =S

the cousins!
#1

Fredagen var lugn, en recoop dag där vi enbart chilla, åkte till sjön och badade och njöt av att vara tillbaka i värmen igen.

Nu är lovet snart över, veckan har gått otroligt fort och kan inte säga att jag längtar tillbaka till skolan igen men det är inte så mycket kvar nu så det får vara okej! Ska bli kul att se er igen, har knappt hört något från er där hemma så vi lär ha mycket att ta igen!

Läste ett bra citat härom dagen, kändes rätt passande, i alla fall för min egen del då man ibland funderar på om man verkligen gjort rätt som flytta hit. på nåt sätt saknar man alla där hemma och sakerna vi gjorde. Men samtidigt, vem kan tacka nej till erbjudandet att komma hit och spela golf och samtidigt få en utbildning?! Fick också reda på att en av mina bättre vänners pappa gick bort härom natten. Sal, spelar också i golf-laget, hennes familj bor hemma i Nya Zeeland och för inte så längesen fick de reda på att hennes pappa fick cancer. Förra veckan fick vi uppdateringar om att det såg lovande ut men ändå kände Sal att hon ville hem och bokade en biljett, 2 dagar innan avresan hem gick han sorgligt nog bort. Så med det i åtanke tänkte jag bara säga att ni där hemma är guld värda för mig, allihopa!

"Learn to embrace change and you'll begin to recognize that life is in constant motion, and every change happens for a reason.
When you see boundaries as opportunities, the world becomes a journey of change that always finds its way."

Hihi kolla in detta..

2 Comments:

  • Hej Vännen...kul att läsa om vad du har haft för dig! För msn har du inte funnits till på ett väldigt bar tag :( lr också har vi gott om varandra...blir väl lätt så!
    Nu e de inte många veckor kvar till vi har dig hemma för några månader...grillade idag för första gången iår..så mumsigt va!
    Ha de bäst...kram kram

    By Anonymous Anonymous, at 3:46 PM  

  • Heeej!
    Håller med annika! Kul å höra att allt e bra! Här e allt på topp! Våren är här, och det gör en så glad! Nu räknar jag dagar tills jag får se sig igen Reb! Ska bli så kul å ha dig hemma, å nu stannar du ju ett bra tag oxå!! Vi ses snart! Kramkram :)

    By Anonymous Anonymous, at 7:10 AM  

Post a Comment

<< Home