Rebecca i USA

Sunday, April 15, 2007

Sverige, Beer-pong, Trix, Math, 11 Dagar...

Golfen är över för säsongen 06/07. Sett över hela säsongen får vi godkänt över vår prestation, aldrig en placering sämre än 5a, en lagseger, 4 individuella segrar i laget och lite annat smått o gott.

Kom hem i onsdags kväll utmattade efter en intensiv lång weekend men inga lugna puckar efter det inte, konst-prov torsdag morgon, och 2 essays due fredag. Så efter allt detta avklara stod dörren till helgens bravader på vid gavel!

Under ett par månader har det var ett intensivt mejlande, mer från den ena parten är den andra men frågor om Sverige verkade aldrig gå mot ett slut. Ace of Base, vad heter sångerskan i efternamn ursprungligegn? Abba, vilka är det som turnerar med den orkestern i år? Hur säger man "hej, hur mår du?" osv osv. Tjejen med alla frågorna är en handikappad 21 årig tjej född i Kansas men uppvuxen i Arkansas. För ett tag sedan fick jag ett mejl från hennes assistent som frågade om jag kunde tänka mig att mejla lite med en tjej som gillar sverige. Såklart ställde jag upp. Att vi skulle mejla lite visade sig vara helt fel och att hon gillar sverige likaså...hon är GALEN i sverige!

Mejl varje dag med frågor gav mig dåligt samvete då jag inte har haft tid att sitta vid datorn och svara på sådana mejl. Så för att stilla mitt dålig samvete gav jag förslaget att vi kunde träffas över en kaffe. Sagt och gjort, fredag kväll träffades vi, Niki, hennes assistent och jag. Det var trevligt men det var svårt att konversera riktigt då hon har grava problem att prata vilket gör det svårt för mig att förstå. Kändes endå som en god järning och var ändå kul att se tjejen med alla frågorna!! =)
Nästa gång vi ska ses ska vi tydligen fira våra födelsedagar =D

Senare på kvällen umgicks familjen. Vi är som en liten go familj, alla så olika, men så goa!! Golfare som vi är så kunde vi ju inte umgås en vanlig kväll utan att ta fram några wedgar och bollar och trixa lite. Ni vet hur jag är, kan inte ge mig förrän jag kan det så hela kvällen stod jag där och övade ett nytt riktigt cool trix om jag får säga det själv. Kvällen blev allt äldre och där stod vi...MEN nu kan jag det, I'll show ya! Micheal som lärde mig var lika stolt som jag när vi hade uppvisning av "våra" trix och jag klarade trixen han lärt mig =)

Lördag kväll bestod av helt andra bravader men minst lika roliga. Beer-pong är en typiskt Amerikansk lek och rätt kul, någon gång visar jag er där hemma. Då vi lekte leken var det en cheerleader kille som tro det eller ej var mer tävlings inriktad än mig!! Han var så superseriös att vi andra tyckte synd om honom. Vi mer leken fortskred och desto sämre gick det och att han blev krossad av 3 tjejer med tur gjorde ju inte saken bättre, haha!

Efter en kul förfest, åkte vi till the International party. Vilken kväll!! Då jag har varit borta på golftävlingar så gott som 3-4 dagar varje vecka har jag knappt sett till de internationella studenterna, så det var riktigt kul att komma dit, shaka loss och ha en rolig tid!

Söndag oh söndag, har alltid ogillat söndagar, de är sega, du tänker på veckan som väntar, långa dagar, med massor av läxor och prov om vartannat, ingen har tid att hitta på något kul...inget vidare alls. Så som vanligt, har jag hittills gjort minsta möjliga, ska snart möta upp en matte grupp jag nu har blivit inbjuden till då jag hade bäst i klassen på senaste provet och 98% =Starkt A i kursen...så de tror att jag är smart, hahah, vilka idioter =P

11 dagar kvar i skolan, YES!

See ya!

2 Comments:

  • Hojsan! Nu har jag kollat lite pa dina bilder o last i din blogg! later som allt fortfarande ar kanon! Nar ar det du kommer hem? Sjalv blir man hemma igen den 11 maj, jag o Ludde funderar pa o ordna en klasstraff, vill du va med o hjalpa till? Hade vart riktigt ball! Take care amiga!
    kraam!

    By Blogger Hanna Norlin, at 8:32 PM  

  • tjenare tjejen! Hoppas att allt är kalas. här hemma rullar det på, inte långt kvar tills du kommer hem nu! Får ta en kväll och ses tycker jag! Sköt om dig. kramar/ VG

    By Anonymous Anonymous, at 1:05 PM  

Post a Comment

<< Home