Rebecca i USA

Saturday, April 28, 2007

I had a dream...

Härom natten hade jag en dröm, en riktigt verklig dröm...

Det var mitt på dagen, vi alla (ma, pa, Marcel, Angelica, Haiko o Gisela.) sitter i vårt vardagsrum och ska titta på TV. Vi hade just pratat om hur envis Gisela kunde vara när Angelica helt plötsligt spiller hela sin tallrik med äppelpaj på golvet där jag har mina ben. Jag tittar på Angelica som låtsas som om inget är fel, då njag säger till henne att ta upp det. Får då som svar att det spelar väl ingen roll! Hajjar inget alls av detta beteende, säger ju sig självt att man tar upp det. Ingen i resten av familjen säger något för att stödja mig. Det slutar med att jag plockar upp det. På något underligt sätt känner jag mig inte alls så sliten och seg som m an brukar göra, har ju trots allt suttit på ett flygplan hela dagen. Krossat halva USA och Atlanten för att komma hem.

Jag säger till familjen, att denna hem-resan var den bästa någonsin, då det känns som om jag knappt flygit. "Jag minns inte ens att jag bytte flygplan!" Mamma svarar med ett leende: "Det är bra gumman, skönt för dig." Fortfarande kan jag inte fatta hur resan hem kunde gå så smidigt och tillägger: "Det känns nästan som en dröm.." Mamma igen: "Hehe, nyp dig i armen så ser du att det inte är en dröm."

Nyper mig gör jag...Jag är fortfarande kvar i vardagsrummet, det är ingen dröm. Blir strålande glad och ska precis ta lite mer paj när det ringer...men det är inte dörr-klockan och det är inte telefonen, det är mitt WAKE-UP ALARM!!! Damn it, det var en dröm.

Är jag redo att åka hem eller. Tror nog inte att det är så att jag är trött och inte trivs här, men tanken på alla prov jag haft i veckan och de kommande proven nästa vecka gör att jag bara vill hem för att ha det över. Ska också bli riktigt kul att komma hem och se er alla. Denna terminen har kännts mycket kortare än höst-terminen men ändå så känns det som om jag harmissat mer, som om det har hänt mer i Sverige denna terminen...det återstår att se antar jag.

Nu ska jag återgå till mitt pluggande...phu...är en del..

Ha en kanonbra helg, Valborg alllihopa!!

Pussar och kramar till er!

1 Comments:

  • Tjosan darling!
    Allt bra darborta? Sjalv sitter man pa Limas flygplats, ar pavag mot santiago nu, ska va dar ett par dagar o sen flyger jag hem.

    Ar du i Sverige an? Vi far ta o ses sen nar vi ar pa hemmaplan bada tva!
    kraam!

    By Blogger Hanna Norlin, at 10:24 AM  

Post a Comment

<< Home