Rebecca i USA

Sunday, April 05, 2009

Ny Vecka Nya Äventyr

Det är måndag morgon och jag är redo för att strax bege mig till skolan.  

Igår konstatera jag att jag har varit på amerikansk mark i exakt 11 veckor. Det innebär hälften tills jag är på svensk mark igen. Om man lider lite av hemlängtan eller bara saknar sin familj och vänner litegrann känns det som en hyfsat lång tid, i alla fall för mig. Ni vet att jag verkligen njuter av tiden här och att jag på ett sätt lever drömmen men man får väl ändå sakna nära och kära, visst?
Hur som, när jag sa detta ig
år kom Jonas med det b
ästa svaret jag kunde få. Det fick mig att tänka annorlunda och det här kom jag fram till. Av de 10 veckorna jag har kvar är det bara 4 veckor kv
ar i skolan vilket och är lika med 4 veckor tills Jonas kommer hit! =) Så på ett sätt är det bara 7 veckor kvar då Jonas är här 3 utav de 10. Så av de 7 veckorna är jag 3 veckor i Canada, det innebär att jag nästan redan är hemma!

Kan dessutom tillägga att utav de nästkommande 4 veckorna har vi två tavlingar kvar, vilket i sin tur innebär bara 2 hela veckor i
 skolan, WOW!

Hur som, jag är grymt laddad inför veckan! På torsdag 
åker vi och tävlaar så har en del att göra innan det men gud vad jag längtar tills torsdag morgon...trots att vi ska köra
 bil i 10 timmar! =)

OaO
Rebecca

PS. Såhär ser hotellen som vi bor på 
ut, schysst va? DS.

2 Comments:

  • Hello! Hur är det ? NU har väl Jonas anlänt antar jag. Hoppas ni får riktigt roligt och mysigt! Själv är det bara bra...räknar ner dagarna men samtidigt så hoppas jag den stannar inne iallfall över helgen tills mamma o pappa är hemma igen...=)

    Håller på att gå in mina nya skor....jättebra idé när fötterna ändå är lite svullna..;-) nu ska jag ut i trädgårn igen,,,,ha det bra så hörs vi! Puss kram

    By Anonymous Angelica, at 2:25 AM  

  • Riktigt kasst med uppdateringar...

    By Blogger Claesson, at 4:27 AM  

Post a Comment

<< Home